Муниципалитет - бул аймактын, ал жерде жашаган калктын жана жергиликтүү өз алдынча башкаруу органынын үчилтиги
- Биринчи бет /
- Макалалар /
- ЖӨБ ресурстары
Жерлерди башкаруудан кирешени ар бир жетинчи гана муниципалитет алат
АА Айыл чарба жерлеринин Мамлекеттик фондунун (мындан ары – АЖМФ) жерлери менен муниципалдык жерлер ортосундагы айыр маны көп жакшы түшүнө беришпейт. ААнын аракеттери АЖМФ жерлери менен иш алып барууга бурулган. Жерлердин калган түрлөрү көңүл сыртында калып, жергиликтүү бюджетке киреше алып келбеген өтүмсүз товар болуп калып кетүүдө.
- Муниципалитеттер КР мыйзамдары талап кылгандай, муниципалдык менчикти башкаруу тууралуу, мисалы, муниципалдык менчик реестрине карата маалыматты жарыялоого ашыгышпайт.
- Алынган реестрлерге жүргүзүлгөн анализ Состояние управления муниципальной собственностью (МС) в 22 АА көрсөткөндөй, Муниципалдык менчик объекттерин эсепке алууну жүргүзүү тууралуу
- Сурамжылоого катышкан 22 ААнын сегизи гана муниципалдык менчикти берүүнү жөнгө салган жергиликтүү ченемдик укуктук актысы бар болгонун айткан. Б.а., ААнын жарымынан көбүндө муниципалдык менчик объекттерин сатууда же ижарага берүүдө так белгиленген “оюн эрежелери” жокко эсе.
- Муниципалдык менчик объекттерин конкурс өткөрбөстөн, түз берүү мурдагыдай эле ЖӨБ органдарында кеңири колдонулуп келет. Бул болсо ушул жол-жоболордун коррупцияланышына жол ачат. Сурамжылоого катышкан ААнын 22% гана муниципалдык менчиктеги объекттерди конкурс менен берет.
- Болгону 4 АА гана муниципалдык жерлерди сатуудан жана ижарага берүүдө кандайдыр бир киреше ала турганын көрсөткөн. Дээрлик бардык ААнын аймактарында муниципалдык жерлерде орун алган жолдордун жээгинде коммерциялык күркөлөр бар. Жерден түшкөн киреше тууралуу маалыматтардын жоктугу эки фактыны көрсөтөт: муниципалитет ошол кирешелерди жашырууда, же күркөлөрдүн ээлери менчик ээсине кабарлабастан эле жерлерди колдонууда. Мына ушул жерден териштирүү керек.
- АА объекттерди берүүдө өз укуктарын коргоо үчүн жазуу түрүндөгү келишимдерди жигердүү колдонуп келет. Бирок баарына эмес. Келишимдердин саны менен катталган муниципалдык менчик объекттеринин санына жасалган салыштырмалуу анализ экөөнүн ортосунда олуттуу айырма болгонун көрсөттү.
Окшош материалы:
-
№3-4 (149-150) / 2024-04-20 Муниципалдык менчикти эсептен чыгаруу тартиби жөнүндө жобо – бул жөн гана формалдуу документ эмес, ал муниципалитетти туруктуу өнүктүрүү стратегиясынын негизги элементи
-
№8 (142) / 2023-09-07 Муниципалдык менчикти сабаттуу башкаруу ижарадан түшкөн кирешени 40 пайызга көбөйтүшү ыктымал
-
№8 (142) / 2023-09-07 Пилоттук муниципалитеттерде муниципалдык менчиктин абалына диагностика жүргүзүү
-
№7-8 (105-106) / 2020-09-02 Айыл чарба жерлеринин мамлекеттик фонду: бюджетти кантип толтурса болот? Текшерүүчү органдар менен келишпестиктерди болтурбоонун кандай жолдору бар?
-
№1 / 2017-02-21 “Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө” мыйзамга сандык баа берүү. Объект ыкмасы
-
№1-2 / 2016-01-22 Региондорду өнүктүрүү фонддору- нун ишине эмнелер бут тосууда?
-
№1 (38) / 2015-01-19 Ивановка айыл өкмөтү муниципалдык объекттерге жана жер участокторуна каттоо жүргүзүүгө киришти