Муниципалитет - бул аймактын, ал жерде жашаган калктын жана жергиликтүү өз алдынча башкаруу органынын үчилтиги
- Биринчи бет /
- Макалалар /
- Аймактарды өнүктүрүү
“Кыргыз Республикасында аймактарды өнүктүрүү боюнча улуттук диалог” аймактардын форумунун РЕЗОЛЮЦИЯСЫ
Күнү: 2018-жылдын 30-марты Орду: “Парк-отель” мейманканасынын жыйындар залы, Бишкек шаары. Кыргыз Республикасы Катышуучулар: Айыл өкмөт башчылары, Кыргыз Республикасынын жети облусунун айылдык аймактарынын айылдык кеңештеринин төрагалары, Кыргыз Республикасынын Президенттик Аппаратынын жана Өкмөт Аппаратынын өкүлдөрү, ЖӨБЭММАнын, ЖӨБ Союзунун, эл аралык уюмдардын өкүлдөрү.
- салыктарды жыйноонун максаттары жана милдеттери жөнүндө калктын, ишкерлердин маалымдуулугун жана сабаттуулугун жогору латуу;
- муниципалдык салык кызматкерлерин салыктарды жыйноо боюнча кошумча жүк алууга шыктандыруу (балким айлык акысына бонус кошуу);
- ЖӨБ органдарынын кошумча салыктарды чогултууга кызыкдарлыгын жогорулатуу, себеби жергиликтүү бюджеттерди теңдештирүү боюнча учурдагы система буга көмөктөшпөйт;
- КР Өкмөтүнүн “Салыктык укуктук мамилелер чөйрөсүндө жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын өткөрүлүп берилген мам-лекеттик ыйгарым укуктарды жүзөгө ашыруу боюнча чаралар жөнүндө” №202 токтомун аткаруу боюнча Мамлекеттик Салык кызматынын аймактык бөлүмдөрү менен ЖӨБ органдарынын макулдашуулары үчүн ченемдик-укуктук базаны түзүү;
- салыктарды төлөө боюнча калкка шарттарды түзүп берүү, мисалы, терминалдарды орнотуу, салык төлөөчүлөрдүн бирдиктүү база- сын түзүү ж.б.
- бардыгы үчүн ачык, жөнөкөй жана тең болгон Теңдештирүүчү гранттарды чегерүү Эрежелерин камсыз кылуу. Теңдештирүүчү гранттарды чегерүү формуласы татаал болгондуктан аны Эсеп палатасы жана КР Финансы министрлиги гана түшүнөт;
- ЖӨБ органдарынын кызматкерлерине Теңдештирүүчү гранттарды чегерүү Эрежелерин үйрөтүү;
- ЖӨБ органдарына өнүгүү бюджетин иштеп чыгууга шарт түзүү, теңдештирүүчү дотациялар мындай шарттарды түзө албай жатат. Өнүктүрүү фонддору боюнча:
- өнүктүрүү фондунан жеке секторду да каржылоо үчүн шарттарды түзүү;
- фонддун каражаттарын артыкчылыктуусуна жараша экономиканын пайда алып келген чөйрөлөрүн өнүктүрүүгө чыгымдоо;
ЖӨБ органдарын Фонддун каражатынын эсебинен каржылоо үчүн сунуштардын инвестициялык пакетин түзүүгө шыктандыруу. Дем берүүчү гранттар боюнча:
- дем берүүчү гранттар боюнча квоталарды көбөйтүү;
- жергиликтүү бюджеттен кошо каржылоонун үлүшүн азайтуу.
- Абоненттердин түрдүү категориялары үчүн катуу тиричилик калдыктарын топтоонун бирдиктүү ченемин иштеп чыгуу;
- Катуу тиричилик калдыктарынын полигондорун уюштуруу үчүн жерлерди трансформациялоонун жол-жобосун жеңилдетүү жана тездетүү;
- Коммуналдык төлөмдөрдү өз убагында төлөбөгөнү үчүн жана төлөөдөн качканы үчүн абоненттердин жоопкерчилигин күчөтүү максатында КР мыйзамдарына өзгөртүүлөрдү киргизүү;
- Коммуналдык кызмат көрсөтүүлөрдү жеткирүүчүлөрдүн доо арызы боюнча административдик жана жарандык иштерди кароонун жол жоболорун жеңилдетүү жана тездетүү;
- ЖӨБ органдары жарандарды бюджеттин учурдагы абалы, чечилиши керек болгон көйгөйлөр жана кийинки бюджеттик жылга бюджеттик процессти жакшыртуу боюнча чаралар тууралуу маалымдайт;
- бюджеттик процесс боюнча мыйзамдардын талаптарын аткаруу боюнча ЖӨБ органдарынын жана калктын милдеттеринин аткарылышы тууралуу маалымат берилет;
- муниципалитеттин туруктуу өнүгүүсүн камсыз кылууга багытталган бюджеттик маселелерди биргелешип чечүү боюнча чаралар талкууланып, кабыл алынат.
Мындан тышкары Бюджеттик кодекстин 126-беренеси менен калкка бюджеттик маалыматты жеткиликтүү жана жөнөкөй түрүндө берүү максатында Жарандык бюджетти даярдоо зарылчылыгы белгиленген. Жарандык бюджет атайын билими жокторду кошуп алганда, жарандарга жергиликтүү бюджеттин финансылык агымдары жөнүндө маалымат алууга мүмкүндүк берет. Жарандык бюджетке карата талап көбүрөөк деңгээлде мамлекеттик бюджетке тиешелүү болгонуна карабастан, бул аталган документти шаардын, айылдык аймактын алкагында иштеп чыгуу талабын четке какпайт.
Окшош материалы:
-
№7-8 (153-154) / 2024-08-15 Жаңы райондук СЭӨП: маалыматтарга негизделген инклюзивдүү пландоо экономикалык өсүшкө алып келет
-
№7-8 (153-154) / 2024-08-15 Туризмдин туруктуу өнүгүшү: мыкты чечимдерди райондук деңгээлде издөө керек
-
№6 (152) / 2024-07-05 Жаңы райондук СЭӨПлар: маалыматтарга негизделген инклюзивдүү пландоо экономикалык өсүшкө алып келет
-
№6 (152) / 2024-07-05 Диалог платформасы: USAIDдин “Ийгиликтүү аймак 2” долбоорунун Координациялык кеңеши ЖӨБ үчүн актуалдуу маселелерди талкууга кызыкдар тараптардын санын кеңейтүүнү сунуштоодо
-
№5 (151) / 2024-06-08 Аймактарды өнүктүрүүнү башкаруу: Кыргызстан үчүн тенденциялар жана эл аралык сабактар
-
№5 (151) / 2024-06-08 Кыргызстанда жана дүйнөдө аймактарды өнүктүрүүнү башкаруу: транспорттук байланыш; мейкиндик пландарынын иерархиясы; дайындарды колдонуу жана өткөндөн алынган сабактар
-
№6 (116) / 2021-06-01 Аймактарды өнүктүрүүнүн мамлекеттик саясаты маалыматтарга муктаж
-
№№ (12-1) 86-87 / 2019-01-27 Аймактарды өнүктүрүү: Кыргызстандын жаңы шаарлары жана аларды түптөөгү ким тоскоол болуп жатат?